1. špecializovaná sieť na predaj a servis elektrobicyklov

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

PRE TOVARY NAKÚPENÉ NA ebajk.sk

  1. Všeobecné ustanovenia
  1. Tento reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok“)
    bol spracovaný podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a vzťahuje sa na tovar uvedený na www.ebajk.sk (ďalej len „Tovar“), v prípade ktorého boli v záručnej dobe vytnuté vady predaného Tovaru (ďalej len „Reklamácia“) a uplatnené práva Spotrebiteľa, ktorý je Spotrebiteľom zo zodpovednosti za vady. Právne vzťahy týkajúce sa zodpovednosti za vady Tovaru medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom, ktorý nie je Spotrebiteľom sa riadia výlučne príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, a tento Reklamačný poriadok sa na tieto vzťahy neuplatní.
  2. Obchodníkom je spoločnosť GulaVerse s.r.o., Za Mlynom 32, 831 07 Bratislava, IČO: 47 967 714, telefónne číslo: 0901 771107, e-mail: ebajk@ebajk.sk.
  3. Kúpnou zmluvou je zmluva o kúpe Tovaru , ktorú medzi sebou uzatvorili Obchodník a Spotrebiteľ.
  1. Zodpovednosť za vady
  2. Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 Občianskeho zákonníka) a všeobecnými požiadavkami (§ 617 Občianskeho zákonníka) na predaný Tovar alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
  1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania predaného Tovaru (ďalej len „Zákonná záručná doba“).
  1. Reklamáciu Tovaru, v prípade, ak sa vada Tovaru vyskytne v Zákonnej záručnej dobe – môže Spotrebiteľ uplatniť v lehote podľa bodu 2 tohto článku Reklamačného poriadku, a to  v listinnej podobe v sídle Obchodníka, t.j. na adrese, tak ako je uvedená v bode 2. článku I. tohto Reklamačného poriadku, elektronicky e-mailom na adrese: ebajk@ebajk.sk, alebo aj prostredníctvom formuláru, ktorý je umiestnený na webovom sídle Obchodníka. Pri uplatňovaní nárokov zo zodpovednosti za vady Tovaru je Spotrebiteľ povinný predložiť doklad o kúpe Tovaru (faktúru/pokladničný blok) a v reklamácii uviesť podstatu vady Tovaru. Spotrebiteľ je povinný odovzdať Obchodníkovi Tovar spolu s príslušenstvom. V prípade zasielania Tovaru je Spotrebiteľ povinný uskutočniť všetky úkony potrebné na ochranu Tovaru pred poškodením počas prepravy.
  2. Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o podaní Reklamácie, pričom Obchodník v potvrdení o podaní Reklamácie uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu Tovaru odstráni, tak aby táto bola určená v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka, pričom takto určená lehota nebude dlhšia ako 30 dní odo dňa podania Reklamácie, okrem prípadov, ak je dlhšia lehota odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť. Za primeranú lehotu sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie najkratší čas, ktorý Obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Tovaru s prihliadnutím na povahu Tovaru a povahu a závažnosť vady Tovaru.
  3. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže Spotrebiteľ vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
  4. Reklamácia Tovaru realizovaná poštovou zásielkou, ktorú Obchodník odmietol prijať sa považuje za doručenú v deň odmietnutia jej prijatia.
  5. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, tak ako je to uvedené v článku III. tohto reklamačného poriadku len vtedy, ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby zodpovednosti Obchodníka za vady Tovaru.
  • Práva Spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady Tovaru
  1. V prípade, ak Obchodník zodpovedá za vadu predaného Tovaru, Spotrebiteľ má voči nemu právo na:
  2. odstránenie vady, a to buď opravou alebo výmenou;
  3. primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
  4. právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
  5. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru, nemôže si však zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Spotrebiteľovi značné ťažkosti.
  6. Obchodník je oprávnený odmietnuť odstránenie vady v prípade, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 2 tohto článku tohto Reklamačného poriadku.
  7. Obchodník sa zaväzuje opraviť alebo vymeniť vadný Tovar v čo najkratšom čase, ktorý Obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Tovaru s prihliadnutím na povahu Tovaru a povahu a závažnosť vady Tovaru, a to bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spotrebiteľovi s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý Spotrebiteľ Tovar požadoval.
  8. Na účely opravy alebo výmeny Tovaru Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní Tovar Obchodníkovi, pričom náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
  9. Obchodník dodá opravený alebo náhradný Tovar Spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Spotrebiteľ vadný Tovar dodal, ak sa strany nedohodnú inak. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v prípade, ak neprevezme opravený alebo vymanený Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ten mal od Obchodníka prevziať, Obchodník je oprávnený Tovar predať. Za predpokladu, že pôjde o Tovar väčšej hodnoty, Obchodník je povinný Spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomiť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. V prípade, ak si Spotrebiteľ Tovar v primeranej lehote poskytnutej Obchodníkom neprevezme je Obchodník oprávnený Tovar predať.
  10. Obchodník bezodkladne po predaji Tovaru podľa bodu 6 tohto článku Reklamačného poriadku, vyplatí Spotrebiteľovi výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na predaj Tovaru ako a aj na úschovu Tovaru za predpokladu, že  Spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru podľa bodu 6 tohto článku Reklamačného poriadku.
  11. V prípade, ak sa Tovar Obchodníkovi nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na predaj Tovaru má Obchodník právo Tovar na vlastné náklady zničiť.
  12. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:
    1. Obchodník Tovar neopravil ani nevymenil,
    2. Obchodník odmietol odstrániť vadu Tovaru podľa bodu 3 tohto článku tohto Reklamačného poriadku,
    3. Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene,
    4. vada Tovaru je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo
    5. Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu Tovaru neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa.
  13. Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa bodu 9 písmeno c) a d) tohto Reklamačného poriadku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä:
    1. druh a hodnota Tovaru,
    2. povaha a závažnosť vady Tovaru,
    3. možnosť od Spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka vadu odstrániť.
  14. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa bodu 9 tohto článku tohto Reklamačného poriadku, ak sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady Tovaru alebo ak je vada Tovaru zanedbateľná, dôkazné bremeno v súvislosti s preukázaním týchto skutočností nesie Obchodník.
  15. V prípade, ak kupujúci nadobudol Kúpnou zmluvou okrem vadného Tovaru aj iný Tovar Spotrebiteľ môže od Kúpnej  zmluvy odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru, k ostatnému zakúpenému Tovaru môže Spotrebiteľ odstúpiť od Kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný Tovar bez vadného Tovaru.
  16. Po odstúpení od Kúpnej zmluvy podľa bodu 9 tohto článku tohto Reklamačného poriadku vráti Obchodník Spotrebiteľovi kúpnu cenu za Tovar, a to najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Obchodníkovi alebo ak Spotrebiteľ preukáže, že zaslal Tovar Obchodníkovi, a to podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Vrátanie kúpnej ceny alebo poskytnutie primeranej zľavy Obchodník realizuje rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak Spotrebiteľ výslovne neuviedol, že súhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
  17. Obchodník po odstúpení od Kúpnej zmluvy Spotrebiteľom podľa bodu 9 tohto článku tohto Reklamačného poriadku nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred odstúpením od Kúpnej zmluvy.
  1. Ak Tovar vykazuje zjavné vady, t.j. najmä ak je Tovar Spotrebiteľovi odovzdaný v poškodenom prepravnom obale, nie je Spotrebiteľ povinný Tovar prevziať. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať Tovar ihneď pri prevzatí. Ak je na zásielke výrazné mechanické poškodenie, zjavne spôsobené prepravou, má Spotrebiteľ právo ju neprevziať, ktorú skutočnosť je Spotrebiteľ povinný písomne oznámiť Obchodníkovi. Bez takéhoto oznámenia reklamácie týkajúce sa poškodenia zásielky nebudú akceptované.
  1. Záverečné ustanovenia
  1. Obchodník postupuje pri vybavení reklamácie plne v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka a o postupe pri vybavovaní reklamácie informuje Spotrebiteľa priebežne formou e-mailu.
  2. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 07.04.2025 a je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok Obchodníka.
  3. Pre prípadné reklamácie môžete použiť Výmenný / reklamačný formulár.