1. špecializovaná sieť na predaj a servis elektrobicyklov

Súvisiace články

Bezpečná jazda na jeseň a v zime

 

V nasledujúcom článku Vám prinášame veľmi užitočné rady týkajúce sa jazdenia na e-biku počas chladných ročných období. Vďaka 10-tim jednoduchým opatreniam budete Vy, Váš bicykel a jeho batéria v bezpečí aj v daždi a snehu.

1. Zahriať batériu
S vlhkom nemajú e-biky žiaden problém, inak je to, ale s nízkymi teplotami. Vtedy batérie strácajú na výkone a tým sa teda znižuje aj dojazd elektrobicykla. Špeciálne neoprénové návleky na batérie udržujú teplo v batérii a tá sa vďaka tomu sa rýchlejšie dostane do ideálnej prevádzkovej teploty. Ak ale odstavíte Váš ebike na dlhšiu dobu, je najlepšie batériu uložiť v byte, kancelárii a pod.

Otvorené kontakty potom zakryte napr. kúskom igelitu, aby ste zabránili korózii. Skôr, než budete vychladnutú batériu nabíjať, treba ju zahriať na izbovú teplotu. Inak môžete batériu ťažko poškodiť. Niektoré systémy dokonca automaticky zabraňujú nabíjaniu, ak je batéria ešte príliš chladná.

nullZahriatie baterky elektrobicykla
2.Vrstvenie oblečenia

Keď je telo cyklistu premočené a premrznuté, značne klesá schopnosť sústrediť sa a rýchlo reagovať. Absolútne dôležité je, aby nemrzli ruky a prsty. Vyššia rýchlosť na elektrobiku spôsobuje dodatočný wind-child efekt, preto by práve jazdci na ebiku nemali nikdy zabúdať na jednu vec: rukavice. Najvhodnejšie sú zateplené, vetru a vode odolné rukavice, ktoré však nie sú príliš hrubé a umožňujú bezproblémové brzdenie, radenie a ovládanie motora.

Pri športovaní všeobecne sa najlepšie osvedčil cibuľový princíp – obliecť si viac funkčných vrstiev. Spodná, stredná i vrchná vrstva by mali byť priedušné, čiže dobre transportujú vlhkosť od tela smerom von. Vrchná vrstva by mala navyše chrániť pre vetrom, dažďom či snehom. Pod prilbu sa hodí tenká čiapka alebo čelenka, vo veľkom chlade a mraze kukla.

3. Stáť bezpečne na pedáloch

Na bežných plastových pedáloch stratíte vo vlhkom počasí veľmi rýchlo potrebné držanie. Pre zabránenie šmýkaniu sa preto ponúkajú niektorý výrobcovia špeciálne pedále s priľnavým povrchom. Ak si však nechcete hneď kupovať nové príslušenstvo, môžete použiť jednoduchý trik expertov: umelohmotné pedále zdrsnite šmirgľovým papierom. Vďaka tomu bude na nich podrážka tenisiek držať lepšie.
Jazda elektrobicyklom na jeseň

4.Jazdiť obozretne

Zásadný problém pre e-bike cyklistov v cestnej premávke: sú ľahko  prehliadnuteľní. Pri zlej viditeľnosti sa toto nebezpečenstvo ešte zvyšuje. Treba preto vždy rátať s chybami ostatných účastníkov cestnej premávky a v prípade pochybností radšej zastaviť alebo sa stiahnuť. Hlavne pri vyhýbaní sa kalužiam či padnutým konárom apod. by malo byť obzretie sa dozadu cez rameno automatické.

5. Menej tlaku v pneumatikách

Znížením tlaku v pneumatikách sa o niečo zväčší kontaktná plocha kolesa s povrchom, čím sa znižuje riziko šmyku. Dôležité však je, aby ste nešli pod minimálny tlak určený na plášti. Výmena plášťov ako na aute na bicykli nie je nevyhnutne potrebná. Väčšina štandardných plášťov sú principiálne použiteľné celoročne. Pár rokov sú na trhu aj tzv. „spikeri“ – plášte s malými kovovými hrotmi, ktoré perfektne držia na ľade a snehu. Na autách sú zakázané, na bicykloch a e-bikoch ale povolené.

6. Reťaz: dobre naolejovaná ide lepšie

Na vlhko sú citlivé nielen brzdy, ale ani reťaz nemá mokro príliš v láske. Tu pomôže len pravidelné čistenie a dobré olejovanie. Akonáhle reťaz začne vŕzgať a škrípať, treba ju okamžite namazať

Jesenné jazdenie elektrobikom v lese
7. Dávať pozor na šmykľavé povrchy

Mokré lístie, dlažba či kovy (ako poklopy kanálov, električkové koľajnice apod.) predstavujú vysoké riziko pádu. Úzka kontaktná plocha pneumatík spôsobuje, že sa koleso na podobných povrchoch rýchlo zošmykne. V zásade by malo platiť jedno: Jazdiť pomalšie a vyhýbať sa klzkým úsekom na ceste. Koľajnice neprechádzať s prudším zatáčaním

8.Sneh na cyklistickej ceste? Potom radšej použiť Kautocestu“ 

Cyklistické cesty bývajú na jeseň často pokryté lístím a nečistotami. Na rozdiel od cyklistických metropol ako Amsterdam či Kodaň, sú cyklistické cesty u nás z pravidla udržiavané ako posledné. Auto cesty sú väčšinou čisté, preto je niekedy bezpečnejšie opustiť cyklocestu a prejsť istý úsek na auto ceste.

9.Vidieť a byť videný

Ráno je dlhšie tma, večer sa stmieva skôr, k tomu sa pridá hmla, mrholenie, dážď či dokonca sneženie. Na jeseň a v zime sú bezpečnostné podmienky oveľa horšie ako v lete. Dobré, bezchybne fungujúce  osvetlenie slúži e-bikerom nielen na to, aby videli na cestu, ale pomáha aj ostatným účastníkom premávky ich včas zaregistrovať a prispôsobiť tomu svoju jazdu. Obzvlášť dôležité je to práve na e-bikoch a S-pedelekoch, ktoré jazdia rýchlejšie.

Okrem elektrického osvetlenia vpredu a vzadu by ste nemali zabúdať na odrazové svetlá napr. na pedáloch či v špicoch. Dodatočné reflexné prvky na oblečení či doplnkoch len zvyšujú Vašu bezpečnosť. Nápadné reflexné vesty sú skutočným ochranným prostriedkom …

10.Starostlivosť o brzdy

Gumené obloženie bŕzd sa vo vlhku rýchlejšie opotrebúva. Preto by ste mali pred každou jazdou skontrolovať, či brzdy ešte dobre fungujú. Výmena brzdných klátikov nie je drahá.

A ešte jeden typ: V zime si môžete dať sedlo o niečo nižšie, aby ste v prípade potreby mohli rýchlejšie spustiť jednu alebo obe nohy na zem.

Ak si chcete skutočne užiť jazdu na snehu vyskúšajte elektro Fatbike – je to lahôdka = ebike s kolesami širokým až 4“.

 

Súvisiace články