1. špecializovaná sieť na predaj a servis elektrobicyklov

Súvisiace články

20 rokov Haibike – pohľad do zákulisia tejto prémiovej značky

Tento rok oslavuje horská cyklistika svoje 40-te jubileum. Ale to nie je všetko: Haibike, stredne veľký podnik z nemeckého Schweinfurtu, ktorý založil trend elektro-horskej cyklistiky a tým vytvoril najväčšiu inováciu od objavenia horskej cyklistiky, oslavuje tento rok 20-te narodeniny.

 My sme nahliadli do životopisu tejto firmy a boli sme nadšení predovšetkým z jednej osobnosti: Susanne Puello, CEO firmy Haibike a osoby, ktorá od začiatku stojí spolu so svojím manželom Felixom za odvahou a úspechom svetoznámej firmy zo Schweinfurtu.

 

Dáma vizionárka

Susanne Puello je žena, ktorá vie, čo chce. A táto charizmatická Nemka so žiarivým úsmevom vie ale aj to, ako vyzerá cesta k vytýčenému cieľu. Je jednou z mála žien v cyklistickom priemysle vo vysokej vedúcej pozícii a zrejme jediná, ktorá v posledných rokoch stojí za tak obrovským úspechom. Na EUROBIKE 2010 si bude Susanne spomínať asi ešte o 50 rokov. Krátko potom, ako sa prvý deň otvorili dvere tohto veľtrhu vo Friedrichshafene, panoval na stanovišti Haibike čulý ruch. Dôvod: Haibike prezentoval dva E-Mountainbiky a jeden E-Trekkingbike. Dnes žiadna zvláštnosť, vtedy skutočná revolúcia.

 Susanne Puello, CEO firmy Haibike

„To nejde“ neexistuje
V nemeckom Fransku existuje jedno známe príslovie: „Des kannst net machn, weil des geht einfach net.“ – „To nemôžeš urobiť, pretože to jednoducho nejde“. Veta, ktorá ale v Haibike neexistuje. Namiesto myslenia v konvenčných kategóriách, opúšťajú v tejto firme Status quo a premýšľajú nad „the next big thing“. Hnacia sila: Susanne Puello. Ona bola tou osobou, ktorá od začiatku stála za konceptom E-Mountainbike – pardon, „ePerformance“, ako to Haibike nazýva. A bola to tiež ona, ktorá sa zasadila o to, aby v roku 2010 sa na oceľových lanách nad výstavnou plochou vznášal čierno-biely eQ XDURO-Fully spolu s E-Hardtailom a E-Trekkingbikom. „Názor novinárov a odbornej verejnosti a nebol pre mňa až taký dôležitý“, hovorí. „Tí nás považovali za šialených. Ale zákazníci viseli počas dní pre verejnosť  na týchto bikoch ako hrozno – a hneď to pochopili.“ň

Haibike -dizajnéri zapracovali ePohon do rámu

Celý segment postavený na hlavu
Základom úspechu Haibike bola, keď sa obhliadneme späť, pomerne jednoduchá myšlienka. Bosch pohon, vyvinutý pôvodne na umiestnenie na spodnú časť rámu Nemci otočili a postavili tak nielen motor, ale hneď aj celý bike segment na hlavu. Namiesto exponovania motora pod bicykel sa pohon teraz nachádzal bezpečne integrovaný a chránený pred nárazmi vo vnútri rámu. S úspechom, aký to vyvolalo, nerátal ani samotný Haibike. Po 2.000 predobjednaných bikoch bolo v priebehu veľmi krátkeho času doobjednané rovnaké množstvo a aj to bolo v okamihu vypredané.

Haibike - rokmi odladený ebike rám

Fascinácia bicyklami v DNA
Lásku k bicyklom mala Susannina rodina v krvi: Engelbert Wiener, Susannin pradedo bol ten, ktorý do rodiny priniesol vášeň z bicyklovania. Na začiatku 20. storočia založil vo Schweinfurte malú manufaktúru na výrobu bicyklov, ktorá neskôr vyrástla do Winora Group. Keďže Susanne svojou maturitou žiaľ nespĺňala dané požiadavky na štúdium pôdohospodárstva, začala sa viac alebo menej dobrovoľne vzdelávať v rodinnom podniku. Pri tom prešla všetkými oddeleniami a vyučila sa tak remeslu potrebnému pre dnešnú činnosť. Jej koncentrácia: odbyt. Sila, z ktorej Haibike dnes enormne profituje. Koniec koncov sú to obchodníci, ktorí na konci celého procesu bicykle predávajú a práve pri prezentácii prvých E-Mountainbikov si to vyžadovalo veľa dôvery.

Steve Jobs v ženskom podaní
Je to jeden z najznámejších citátov zakladateľa Apple: „Zostaňte hladní, zostaňte nerozumní.“ Ale táto veta môže rovnako pochádzať aj od Susanne Puello. Od roku 1993 doteraz je konateľkou spoločnosti Winora Group, previedla firmu niekoľkými ťažkými obdobiami a sprevádzala ju pri dvoch predajoch, najskôr spoločnosti Derby Cycle, potom Accell Group. Tri roky po svojom vstupe do vedenia firmy založila spolu so svojim manželom Felixom značku Haibike a chcela ju od začiatku umiestniť k prémiovému segmentu.

Stále priekopníci
Medzičasom zmizol z názvu spojovník ako aj žralok z hornej rámovej trúbky bicyklov. Čo však zostalo, je rodinná atmosféra v podniku s 350 zamestnancami a priekopnícky duch z čias začiatku. Rovnako ako plodný americký elektronický koncern prekvapí aj Haibike každý rok novými inováciami:
Prvý 29“ E-MTB, prvý cestný elektrobike, prvý E-MTB s elektronickým tlmičom, prvý karbónový E-MTB-Fully, prvý E-Fatbike, prvý E-Downhillbike a prvý eConnect systém predstavujúci smart e-Performance bajky – zoznam je dlhý. Tento hlad po inováciách nie je náhodný a veľký podiel na tom má určite aj štýl Susanninho vedenia plného vzájomnej dôvery. Nezávisle od Stevea Jobsa aj u nej platí: „Nemá význam zamestnávať šikovných zamestnancov a potom im hovoriť, čo majú robiť. My zamestnávame šikovných zamestnancov, aby nám potom oni hovorili, čo máme robiť.“

Zdroj: http://ebike-mtb.com/en/twenty-years-haibike-behind-scenes-industry-giant/

 Text: Christoph Bayer Fotos: Christoph Bayer, Haibike

Preklad: ebajk.sk

 

Pridaj komentár

Súvisiace články