Podmienky:
10 stupňov, zamračená obloha, občas slabý dážď.
Jazdil som 50 %, lesné cesty 40 %, asfalt 9 %, schody 1 %.
Trať bola suchá, tvrdá – ideálne podmienky. Hoci by som privítal aj horší terén.
Výkonové atribúty:
Po rovinke sa dá v pohode jazdiť bez asistencie motora rýchlosťou 15-20 km/h. S motorom je to na úplnú pohodu, aj pri zaradenom nižšom stupni asistencie. Vyškriabať sa do kopca bez motora je už poriadna drina. Tu je asistencia motora takmer nevyhnutnosťou. Po jej zapnutí príde tá pravá zábava aj hore kopcom. Určite to ale nie je zadarmo a hlavne v prudších výšľapoch treba motoru pomôcť riadnou dávkou vlastnej energie, takže na kopec prídete pekne spotený. Potešilo ma, keď sa mi podarilo zdolať na tomto bajku schody smerom hore (aj keď to nebolo na prvý pokus).
Manipulácia:
Nebola to moja prvá skúsenosť s motorom Bosch a môžem znova vyjadriť len úplnú spokojnosť. Ebajk je osadený brzdami a radením Shimano XT. Je ťažké voči týmto komponentom nájsť nejaké výhrady. Radenie radilo, prehadzovačka šúpala retiazku ako po masle a brzdy XT nemali problém zastaviť ani tento plnotučný bajk.
Na začiatku som jazdil so zamknutou vidlicou, tu sa prejavila vlastnosť objemných plášťov, ktoré dokážu čo to odpružiť, ale nie tlmiť nárazy, takže majú tendenciu poskakovať. Po otvorení vidlice bolo cítiť zmenu a bajk sa správal kultivovanejšie. Vidlica od Rock Shocku si svoju prácu odviedla výborne. Objemné plášte majú tendenciu dostať zadné koleso do šmyku. Pokiaľ si na to zvyknete, dá sa to hravo využiť pri prejazde zákrut.
Motor:
Do vybitia batérie som najazdil 35 km, celkovo 41 km. Maximálnu asistenciu som využíval čo najmenej, častejšie som jazdil s nižšími stupňami asistencie a skôr som sa snažil pridať z vlastnej energie. Dole kopcom som jazdil s vypnutým motorom, nakoľko po dosiahnutí vyššej rýchlosti ako 25 km/h nie je potrebné mať motor zapnutý. Je ideálne si ním pomôcť pri miernych výšľapoch, prípadne pri výjazdoch zo zákrut, ak klesne rýchlosť pod 25 km/h.
Tento plnoštíhly ebajk nikto neprehliadne a neujde oku okoloidúcich. Ak sa zastavíte na pivko (nealkoholické), takmer na 100 % sa dá s vami niekto do reči. Vnímam ho skôr ako bicykel určený na zábavu, vyhratie sa, zdolanie prekážok (schody nahor), ktoré som na klasike neprekonal. Je to taký tank alebo V3S J, s ktorým prejdete takmer všetko a len ťažko sa budete dostávať na jeho limity. A pretože má motor, je úplne jedno, či tá zábava bude do kopca alebo z kopca.
Záver:
+
Za najväčšie plus považujem to, že vám tento bajk spraví neskutočnú radosť z jazdenia cestami, aj necestami.
–
Mínusy sa mi hľadať ani nechce, ale ak niečo, tak je to dojazd. Dal by som totiž aj ďalších 35 km.