Najhorúcejšou novinkou značky Bosch je bezpochyby nový motor Bosch Performance Line CX. Pozrieme sa na základné informácie o ňom. Ale nezabúdame na nové batérie PowerTube, nový displej, novú líniu Cargo i program anti-tuning.
Bosch Performance Line CX
Je silnejší: zatiaľ čo krútiaci moment zostáva konštantný na 75 Nm, podpora nového motora CX sa zvýšila z 300% na 340%.
Je kompaktnejší: v porovnaní s predchádzajúcim modelom sa objem znížil o takmer 50%. Je pravda, že predchádzajúci motor CX bol dosť objemný. To umožní lepšiu, sofistikovanejšiu integráciu, ako aj vylepšenú geometriu bicyklov.
Je ľahší: nový motor CX má magnéziový kryt a váži o 25% menej ako jeho predchodca – približne 2,9 kg.
Je citlivejší: režim eMTB bol preprogramovaný tak, aby poskytoval konzistentný výkon v širokom rozsahu kadencie. Šprintovanie z nuly alebo šliapanie pri rovnomernej kadencii? V režime eMTB je podpora veľmi prirodzená!
Lepšia modulácia: Turbo režim bol tiež aktualizovaný a je menej trhaný, aj keď stále veľmi silný! Ako obvykle, motor CX má štyri režimy: Eco, Tour, eMTB a Turbo.
Je hladší: prechod nad hranicu 25 km/h sa výrazne zlepšil. Namiesto malého prevodníka a planétovej prevodovky sa teraz prenáša priamo cez veľký prevodník. Motor nemá takmer žiadny vnútorný odpor, mal by eliminovať nepríjemný pocit z predchádzajúceho modelu pri šliapaní nad hranicou 25 km/h.
Je tichší? Bohužiaľ nie. Nový motor má rovnaký prejav ako doterajší. Aj s novým voľnobežným prevodníkom.
Je užší: Q faktor (vzdialenosť medzi kľukami) bol zúžený na 175 mm, aby sa dosiahol prirodzenejší pocit šliapania. Čím užší, tým lepší. Pre porovnanie, motor Yamaha má Q faktor pod 170 mm, Shimano 177 mm a Brose je viac či menej 180 mm široký (v závislosti na kľukách).
Má väčšiu kapacitu: okrem predchádzajúcej integrovanej batérie 500 Wh už existuje aj PowerTube 625, čím sa zvyšuje kapacita a predlženie dojazdu.
Anti-tuning: nový anti-tuning softvér detekuje zásah do motora, čím sa motor automaticky prepne do núdzového režimu. Bosch tak reaguje na požiadavky normy EN15194 2017.
Ostatné typy motorov:
Motor Bosch Performance Line 2020: je hierarchicky umiestnený priamo pod motorom Performance Line CX a je k dispozícii v dvoch verziách: ako verzia Drive Performance Cruise s podporou až 25 km/h (Pedelec) alebo ako verzia Drive Performance Speed, ktorá podporuje až 45 km/h (S-Pedelec).
Bosch Drive Unit Performance Cruise: pre rekračných jazdcov ako aj dochádzajúcich do zamestnania. Je o niečo menší a o niečo výkonnejší, ponúka maximálny krútiaci moment 65 Nm a podporu až do 300%. Predchádzajúci model Performance Line Cruise poskytuje iba 275% podporu, čím sa model 2020 stáva o niečo silnejším. Veľkou novinkou je, že režim eMTB známy z motora CX je teraz dostupný aj na Performance Line. Progresívna pomoc motora sa automaticky prispôsobí vášmu štýlu jazdy bez toho, aby ste museli meniť režim. Toto je skvelá vlastnosť, najmä ak si uvedomíte, že motor Performance Line by mohol byť alternatívou pre segment elektrických cestných bicyklov namiesto systému Bosch Active Line Plus, na ktoré sa v súčasnosti spoliehajú aj niektoré značky, ako je to s Mustache Dimanche 28. Veríme že sa tak stane v blízkej budúcnosti!
Bosch eBike Systems predstavuje novú linku Cargo Line
Či už v Hamburgu, Kodani alebo Berlíne – budete ich postupne objavovať aj u nás. Elektrické nákladné bicykle sú veľkým novým trendom, ktorý sa stáva stále viac prevládajúcim v doprave v meste. Používajú sa na súkromné aj komerčné účely.
Nová línia Bosch Cargo je špeciálne navrhnutá pre elektrické nákladné bicykle s celkovou hmotnosťou vozidla do 250 kg. Tento výkonný motor ponúka maximálny krútiaci moment 75 Nm a až 400% podporu. Motor využíva svoj plný výkon aj pri šliapaní na pomalú kadenciu, ktorá by mala byť viditeľná najmä pri rozjazde na semafore alebo na svahu. Motory Bosch Cargo Line vážia vďaka svojmu magnéziovému puzdru len 2,9 kg.
Pre diaľkové jazdy: s DualBattery 1250 môžu teraz cyklisti nákladu jazdiť ešte dlhšie. Pri použití dvoch PowerTubes 625 máte dvojnásobnú kapacitu, ktorá ponúka 1 250 Wh energie. Vďaka tomu je Cargo Line Speed ideálnym riešením pre mestské dodávky a pre nízkohlukovú, trvalo udržateľnú mestskú dopravu.
Nové rozhranie displeja Kiox
Začalo to s displejom Intuvia, eskalovalo do displejov Purion a Nyon a teraz je tu Kiox.
Displej Kiox prišiel s novým využitím rozhrania Bluetooth. Kiox okrem nového dizajnu a možnostiam aké ponúka Purion, vznikol najmä preto, aby ponúkal väčšiu kontrolu nad ebajkom. Ide o sledovanie GPS kvôli potenciálnej krádeži.
Príklad: Urobíte si rýchlu prestávku v bufete a opriete si bicykel o stenu bez toho, aby ste ho zamkli: pre zlodejov bicyklov je týchto pár neopatrných sekúnd všetko, čo potrebujú. Podľa štatistík policajnej kriminality je každý deň len v Nemecku ukradnutých asi 800 bicyklov. To je obzvlášť nepríjemné, ak ide o drahý ebajk. Mechanický zámok je nevyhnutný, ale s novou funkciou prémiového zámku – systém eBike Systems spoločnosti Bosch teraz ponúka elektronickú ochranu elektronika. Vďaka tejto funkcii je motor deaktivovaný hneď po odstránení displeja. Zámok je k dispozícii pre modely 2020 za cenu 9,99 EUR a je teraz k dispozícii s displejom Kiox. Jediný spôsob, ako uvoľniť elektronický zámok, je pripojenie rovnakého displeja Kiox.
Nové batérie od firmy Bosch
Bosch rozšíril aj svoj sortiment integrovaných batérií. Baterka PowerTube 400 (349 x 84 x 65, váha 2,9 kg) má rovnaký tvar ako PowerTube 500 (349 x 84 65, váha 2,8 kg), ktorý prišiel pred dvoma rokmi. S kapacitou 400 Wh je PowerTube 400 vhodný ako pre mestské bicykle, tak aj ako náhradná batéria na dlhé jazdy na eMTB. Skutočným vrcholom v segmente batérií je však nová batéria Bosch PowerTube 625 (416 x 84 x 65, váha 3,5 kg). S kapacitou 625 Wh bola navrhnutá tak, aby poskytovala optimálny dojazd na dlhé vzdialenosti. Prídavný výkon však prichádza s nutným zväčšením: veľká batéria je o necelých 7 centimetrov dlhšia a 700 g ťažšia ako PowerTube 500. Bohužiaľ to znamená, že svoju aktuálnu batériu PowerTube 500 nemôžete vymeniť za PowerTube 625.
Jedna odpoveď
Nová funkcia uzamknutia
Príklad: Urobíte si rýchlu prestávku v bufete a opriete si bicykel o stenu bez toho, aby ste ho zamkli: pre zlodejov bicyklov je týchto pár neopatrných sekúnd všetko, čo potrebujú. Podľa štatistík policajnej kriminality je každý deň len v Nemecku ukradnutých asi 800 bicyklov. To je obzvlášť nepríjemné, ak ide o drahý ebajk. Mechanický zámok je nevyhnutný, ale s novou funkciou prémiového zámku – systém eBike Systems spoločnosti Bosch teraz ponúka elektronickú ochranu elektronika. Vďaka tejto funkcii je motor deaktivovaný hneď po odstránení displeja. Zámok je k dispozícii pre modely 2020 za cenu 9,99 EUR a je teraz k dispozícii s displejom Kiox. Jediný spôsob, ako uvoľniť elektronický zámok, je pripojenie rovnakého displeja Kiox.
Dá sa u Vás tento display zo zámkom namontovať ? Teda vymeniť za purion. S tým že ked je motor deaktivovaný je zamknutý alebo len odstsvený s pohonu ?
Čo stojí výmena purion za nový kiox?