Aj pri elektrobicykloch rozoznávame podľa použitia 3 hlavné kategórie – horské, krosové a mestské. Naviac však je dobré poznať aj členenie podľa umiestnenia motoru.
[table type=“table-hover“]
Umiestnenie motoru | V prednom náboji | V zadnom náboji | V alebo pri stredovom zložení |
---|---|---|---|
Výhody | Nezávislý od štandardného pohonu bicykla. Jednoduchšie úpravy konvenčných bicyklov |
Lepšia trakcia bicykla Tichy chod Možnosť použitia rekuperácie – spätného dobíjania batérie pri jazde z kopca Neobmedzuje využitie |
Vyváženosť bicykla obzvlášť pri rámovom umiestnení batérie Kombinácia ľudskej sily a asistenčného motora modulovateľná prevodovým ústrojenstvom Použitie štandardných kolies Ľahšia oprava defektu |
Nevýhody | Slabšia trakcia Vyššia hmotnosť na prednej vidlici a teda ťažšie ovládanie Potreba špeciálneho kolesa |
Nevyváženosť bicykla Zvyšuje hmotnosť kolesa Sťažuje opravu defektov |
Vyššia cena Zvyčajne potreba špeciálneho rámu |
Prevažné použitie | Mestské bicykle používané na spevnených komunikáciáchNie príliš strmých stúpaniach Špeciálne „bicykle“ napr. trojkolky |
Mestské a krosové bicykle, ale nájdete ich aj na horských bicykloch | Všeobecné, obzvlášť do kopcovitého a náročného terénu |
[/table]