1. špecializovaná sieť na predaj a servis elektrobicyklov

Súvisiace články

Bosch Perfomance, motory a baterky

Medzi najvýznamnejších výrobcov pohonov pre elektrobicykle patrí jednoznačne nemecký Bosch. Jeho motory a baterky majú vysokú kvalitu, spoľahlivosť a sú lídrom na trhu.
Na rok 2016 vyvinul Bosch pre jazdcov, ktorí sa chcú pohybovať dynamicky na cestách a cyklochodníkoch v športovnom dynamickom štýle a zdolávať prudké stúpania i v ťažkých terénoch nový motor s označením Line CX. Vďaka vylepšenému pohonu Bosch Performance Line CX budete pri jazde na ebajku zažívať pocity špičkových pretekárov.

Stredové motory BOSCH
Prednosťou elektrobicyklov so stredovým motorom je vysoký jazdný komfort, dlhé dojazdy (až 150 km), ideálne rozloženie hmotnosti, nízko uložené ťažisko a  vysoký výkon. Bosch ponúka 3 rady systémov/motorov, ktoré sa líšia predovšetkým v maximálnom krútiacom momente a sile asistencie. Novinkou je spomínaný Bosch performance Line CX, ktorý je určený pre tých najnáročnejších a tomu zodpovedá aj vysoký maximálny výkon motora 80Nm a veľmi odolné telo samotného motora.

Motory Bosch Performance:

[table type=“table-bordered“]

BOSCH Performance Line CX (max 630W) nový typ motora 2016, vhodný pre extrémne využitie do terénu
BOSCH Performance Line (max 580W) dynamický motor pre univerzálne využitie
BOSCH Active Line (max 420W) základný výkonostný variant, optimálny na dlhé cesty

[/table]

Systém pohonu ebajku
Stredový pohon Bosch je v súčasnosti asi to najlepšie, čo trh ponúka. Až 60  známych značiek elektrobicyklov používa na pohon práve túto značku. Je to predovšetkým pre vysoký výkon, spoľahlivosť, dizajn, funkcie a samozrejme zatiaľ neprekonanú invenciu tejto nemeckej značky. Bosch je lídrom na trhu a udáva nové smery a trendy v kategórii elektrobicyklov so stredovým pohonom.

Bosch Performance Line CX

 

Srdcom celého systému je výkonný stredový motor Drive Unit. Táto integrovaná riadiaca jednotka každú sekundu vyhodnotí až 1000 údajov z pripojených senzorov a na ich základe potom optimalizuje výkon motora a mieru asistencie. V motore je zabudovaný snímač šliapania (otáčania kľuky) a torzný snímač sily šliapania. Na zadnej rámovej stavbe je umiestnený snímač rýchlosti (otáčok zadného kolesa). Motor je schopný dosiahnuť maximálneho krútiaceho momentu až 80 Nm.

Nový inovatívny rad Bosch je určený pre športové výkony na ebajku a to pre akceleráciu v kopcovitom teréne, ale aj pri jazde v nížinách. Veľmi presný pohon v kombinácii s kvalitným elektrobicyklom vytvára silnú podporu, ktorá ovláda každý terén s akýmkoľvek prevodovým stupňom.

Hlavné  prednosti motora
Pri elektrobicykloch je vždy veľmi dôležité presné dávkovanie výkonu motora. Motor Bosch používa 3 typy senzorov, ktoré zaisťujú úplne presný  výkon asistencie. Senzory uskutočňujú meranie stokrát za sekundu.

Typy senzorov:
-senzor otáčok
-senzor rýchlosti
-senzor tlaku na pedál (torzný)

Funkcia E-shift
Táto funkcia výrazne zjednodušuje a optimalizuje radenie. Dokonalé zladenie výkonu motora a krokovanie prehadzovačky zaisťuje pohodlné radenie i v prudkom výjazde. Vo chvíli, keď jazdec dáva povel na preradenie prehadzovačkou, motor túto situáciu spozná a reaguje okamžitým znížením krútiaceho momentu a jeho opätovným zvýšením po naskočení reťaze na zvolený zub. To zaisťuje nielen plynulejší chod radenia, ale i znižuje opotrebenie komponentov – reťaze, kazety, prehadzovačky.

Pri Bosch Ebike Sytems  sú na výber sú 4 jazdné režimy:

TURBO – priama silná podpora motora až do maximálnej kadencie pre športovú jazdu najmä do strmých kopcov
SPORT – okamžitá silná podpora motora pri športovej jazde v teréne alebo mestskej premávke
TOUR/ECO – efektívna podpora motora, vhodná pri potrebe dlhého dojazdu s asistenciou
OFF – motor je vypnutý, displej zobrazuje všetky funkcie

Bosch podporuje až 11 prevodov na zadnej kazete, čím zmazáva teoretický nedostatok chýbajúcich dvoch prevodov. Absenciou prevodovky je celý systém jednoduchší, má nižšiu hmotnosť a ľahšiu údržbu. Bicykel je „odprevodovaný“ vnútri motora 2,5x, t.j. prevodník 15 zubov zodpovedá približne 38 zubom klasického prevodníka a prevodník 18 zubov zodpovedá 45 zubom.

 

Batéria Bosch a dojazdy

Bosch baterky

Systém Bosch je napájaný Li-Ion batériou, ktorá môže byť umiestená v ráme alebo v nosiči ebajku. Batérie sa vyznačujú nízkou hmotnosťou (2,5 kg) a dlhou životnosťou. Sú vybavené BMS doskou (Battery Management System), ktorá batériu chráni pred prehriatím, skratom alebo prebitím. Pokiaľ necháte batériu dlho bez dobíjania, dokáže ju BMS uchrániť pred likvidačným poklesom napätia.

Batérie Bosch patria medzi najľahšie na trhu.

I baterka je elegantná
Batérie Bosch majú elegantný tvar a možnosť nabíjať ju priamo na ebajku alebo ju na nabíjanie dať dole z rámu. Batérie sú rovnaké pre motory ACTIVE i PERFORMACE i PERFORMACE CX a Bosch ich vyrába v dvoch kapacitných variantoch PowerPack 400 Wh a PowerPack 500 Wh (podľa typu elektrobicykla).

Dlhá životnosť batérií je vzhľadom ku kvalite systému samozrejmosťou. Batérie Bosch nemajú pamäťový efekt a môžu byť tým pádom nabíjané kedykoľvek i keď sú vybité len čiastočne.

Bosch kalkulátor
Na približné meranie dojazdu s batériou 400Wh pripravila spoločnosť Bosch kalkulátor, kde sa dá vybrať typ pohonu, váhu jazdca a predpokladaný typ terénu. Počítadlo vám podľa vami zadaných dát okamžite vypočíta predpokladaný dojazd.

Nabíjačka
Môžeme ju nazvať aj rýchlonabíjačka, pretože umožňuje rýchle a ľahké nabíjanie. Nabíjačka je malá, ľahká a odolná.

Bosch nabíjačka

Nabíjačky Bosch patria k najvýkonejším na trhu (nabíjací prúd 4A), čas nabíjania batérie sa pohybuje od 1,6 hod.
Rozmery nabíjačky: 190×86×54 mm
Možnosť 70% kapacity už za 1,5 hod.
Hmotnosť nabíjačky < 800g

Ovládánie systému BOSCH

Bosch Intuvia Display

Systém sa ovláda pomocou perfektne čiteľného LCD displeja INTUVIA s podsvietením umiesteného v strede riadidiel a oddeleného tlačidlového ovládača pri ľavom madle v najlepšom dosahu palca ľavej ruky. Prostredníctvom displeja sa nastavuje úroveňa asistencie (Off­Eco-Tour-Sport­Turbo) a aktivuje sa asistent chôdze/rozjazd (kedy motor pomáha bez nutnosti šliapať do rýchlosti 6 km/h). Grafické zobrazenie aktuálneho podávaného výkonu motora – stĺpec vedľa režimu jazdy.

Displej zobrazuje informácie o stave batérie a aktuálnom výkone motora, ktorý je priamo úmerný spotrebe energie. Vďaka tomu môžete sledovať, aký vplyv na spotrebu majú jednotlivé úrovne asistencie, štýl jazdy a zaradených prevodov a následne svoj štýl jazdy optimalizovať pre dosiahntie čo najdlšieho dojazdu. Pre efektívnu voľbu prevodov môžete tiež využiť odporúčanie pre preradenie na ťažší alebo ľahší prevod, ktorý sa na displeji zobrazuje.

Displej ďalej ponúka funkcie cyklopočítača, ktorý počíta okamžitú, maximálnu a priemernú rýchlosť, celkovú a dennú najazdenú vzdialenosť, čas jazdy a hodiny. Vybavený je tiež USB zásuvkou umožňujúcou dobíjanie mobilných zariadení (telefón, navigácia apod.).  Displej je rozmerovo kompatibilný s uchytením brašne a košíkov na riadidlách so systémom Klickfix.

Intuvia zobrazuje predpokladaný dojazd pri zapnutom režime jazdy. Systém vyhodnocuje doterajšiu jazdu každých 2,5 km a podľa toho dopočítava predpokladaný dojazd do vybitia batérie.

Funkcie tachometra/cyklopočítača

  • aktuálna rýchlosť
  • priemerná rýchlosť
  • maximálna rýchlosť
  • aktuálna rýchlos
  • celkovo najazdená rýchlosť
  • dojazd podľa zostávajúcej kapacity batérie
  • čas jazdy
  • hodiny

5 Odpovedí

  1. S bateriou 500W by jazdec musel mať výbornú kondičku a váhu tak okolo 55 Kg Ak by chcel dôjsť aspoň 130 kilometrov
    Keď sa do toho pripočítajú nejaké stúpania tak z batérie dosť ubúda
    Sám som to skúšal mám batériu 625W
    a 100Kg
    Už po 60 Km som mal len 1 paličku
    Tak som celý zvyšok cesty riešil off on off on samozrejme na režime Eco
    Podstatný aj to že ku elektrobiku väčšinou dávajú gumy o šírke 26″
    Les sa dá jazdiť aj s gumami 2,25
    Iba treba dopredu zvoliť dobrú gumu ktorá poberie všetky nerovnosti pri Schwalbe by som odporúčal NobiNic a dozadu niečo s menším valivým odporom
    Potom by sa mohol zlepšiť dojazd aj o 30Km ale to už by som neodporúčal na štýle Enduro v lese plných koreňov a kameňov ale skôr na taký Trail A občas nejaké drsnejšie veci v kombinácii s cestou
    Buď sa rozhodne človek že chce jazdiť po lese a musí jazdiť s hrubými gumami a silnými alebo bude jazdiť asfalt a občas nejaké šotoliny a tým pádom sa dá usporiť energia ale chce to kondičku

Pridaj komentár

Súvisiace články