1. špecializovaná sieť na predaj a servis elektrobicyklov

Súvisiace články

E-bike batérie vydržia dlhšie

Ako dlho vydržia batérie na na súčasných elektrobicykloch?   Fraunhofský ISC (Inštitút pre výskum silikátov) hľadal odpoveď na túto otázku. V projekte s názvom „PEDElEc“, ktorý uskutočnil zisťoval životnosť a procesy starnutia e-bike batérii. Výsledok je, že batérie sú výkonné dlhšie, ako sa predpokladalo. Po 500 nabíjacích cykloch stále vykazujú zostatkovú kapacitu 70%.

 

 

Stále lepšie batérie

E-biky zažívajú boom a rastie hlavne počet ľudí, ktorí dochádzajú na elektrobicykli do práce. Mnohé výhody e-biku sú už dobre známe – žiadne CO2, žiadny hluk, motivácia k častejšiemu pohybu. Informácie o skutočnom využívaní elelktrických bicyklov pri ceste do práce a o trvalej výkonnosti používaných batérii sú už však ťažšie dostupné. Pre efektívne zlepšovanie batérii sú ale veľmi potrebné.

V dlhodobom projekte „PEDElEc – Pendler-eBike Dauertest mit elektrischen und elektrochemischen Untersuchungen“ (v preklade: Dlhodobý test e-bikov s elektrickým a elektrochemickým výskumom  využívaných pri dochádzaní do práce) mohol ISC spolu so svojimi partnermi po prvý raz získať spoľahlivé údaje o procesoch starnutia e-bike batérii pri ich každodennom používaní.

Fotka testovaného elektrobicykla
Testovanie denným cestovaním do prace

Štúdia e-bikov pri dochádzaní do práce

Počas výskumu jazdili celé dva roky dvanásti zamestnanci fraunhoferského ISC a siedmi zamestnanci mestského zastupiteľstva Bad Neustadt an der Saale každý deň do práce na pedelecoch výrobcu Winora-Staiger. Všetky e-biky boli vybavené prístrojmi, ktoré zbierali údaje o prejdených vzdialenostiach, stave nabitia batérie a o zaťažovaní batérie. Z týchto údajov boli zostavené programy, ktoré slúžili ako základ pre simulácie v laboratóriu, v ktorom boli batérie následne podrobené umelým procesom starnutia.

Elektrochemická analýza zameraná na zostatkovú kapacitu a mechanizmy starnutia reálne a v laboratóriu „testovaných“ batérii preukázala, že batérie sú výkonné dlhšie, ako si mysleli samotní výrobcovia. V priemere mali batérie po 500 kompletných nabíjacích cykloch ešte kapacitu 70%. Batérie však poškodzovalo príliš vysoké koncové napätie pri nabíjaní a vplyv extrémnych teplôt.

 

Pridaj komentár

Súvisiace články